miercuri, 8 iunie 2011

Ionut Mistode - interviu Dunlop Romanian Superbike 2011



Campionul 2008, 2009 si 2010 Rosbk, Ionut Mistode, continua sa etaleze cel mai puternic ritm subliniat de o pregatire fizica de invidiat. Pregatirea de care da dovada pilotul bucurestean il situeaza, la aproape jumatatea sezonului competitional, pe primul loc atat in clasamentul Dunlop Rosbk cat si in clasamentul Campionatului National de Viteza.

Ionut Mistode, singurul roman care a participat in Campionatul Mondial de Anduranta, are un antrenament fizic foarte strict, combinat cu o dieta corespunzatoare. Pregatirea, care trebuie facuta pentru a pastra mereu cel mai puternic ritm din cursa, este focalizata doar pe exercitiile care ajuta la pilotatul unei motociclete sportive.

Noua echipa din care Mistode face parte, BGS Motorsport, se pare ca ii prieste. Acesta reuseste sa castige toate cursele desfasurate pana acum in 2011, singura clasare pe locul 2 fiind cea de la prima etapa Dunlop Rosbk din Grecia, Serres.

Vom separa pilotul Ionut Mistode de organizatorul Ionut Mistode



Rosbk: lider Rosbk, lider CNV, e ceva normal sau esti surprins?

I.M.: incerc sa progresez constant si acum dupa aproape 5 ani de pilotaj pe circuit am ajuns la nivelul la care trebuie sa apara si astfel de rezultate. Eu le asteptam mai demult, dar fara o baza nu se pot obtine. Deci cred ca este normal din punctual meu de vedere.

Rosbk: cum a fost la campionatul european Alpe Adria, pannonia?

I.M.: un wekend care a debutat cu multe probleme tehnice, motocicleta a mers bine abia in ultima sesiune de calificari. Am plecat in cursa de pe locul 16 si inainte cu 3 tururi de finish eram pe pozitia 7 dar am facut o greseala de pilotaj si am iesit putin in decor, lucru ce m-a costat 5 pozitii. Sunt foarte multumit de cum am mers si ca motocicleta care ne daduse emotii in antrenamente a functionat fara probleme in cursa.

Rosbk: cum ti-a influentat stilul de mers participarile in campionatul mondial de anduranta?

I.M.: Am invatat sa imi dozez mai bine efortul ca sa pot rezista mai mult. M-ar fi ajutat mult mai mult participarea la o cursa de World Cup Stock 1000 sau una de World Superbike pentru a invata sa merg mai tare de la cei mai buni.. nu am avut ocazia inca dar tind catre acest obiectiv.



Rosbk: cum te antrenezi?, atat fizic cat si mental
I.M.: Fac antrenamente fizice la sala cu preparatorul meu fizic, Daniel Tudorache. Nu pot sa zic ca exagerez cu pregatirea fizica, dar fara ea nu se poate in nici un sport, mai ales unul dinamic cum este motociclismul viteza. Mental incerc sa ma relaxez inainte de cursa si sa imi golesc mintea de toate problemele cotidiene. .. si imi zic tot timpul.. “sa nu cad , sa nu cad, sa merg mai tare, sa merg mai tare ...”

Rosbk: ce parere ai de viitorul acestui sport in romania?

I.M.: eu cred ca suntem pe drumul cel bun cu Dunlop Romanian Superbike, aceasta competitie atrage tot mai multi pasionati si impreuna cu cei de la auto cred ca vom deveni o masa considerabila pentru a impulsiona un grup de investitori sa construiasca un circuit de viteza. Cand vom avea un circuit lucrurile vor avansa mult mai repede catre inalta performanta


Rosbk: ce ai schimba in mentalitatea motociclistilor din Romania?

I.M.: Ca poti sa reusesti chiar daca sansele nu sunt de partea ta, eu am inceput sa pilotez la o varsta la care altii se gandesc sa se lase, nu spun nu niciodata si sper sa ajung cat mai departe in sportul acesta in cei aproape 10 ani cat mai pot pilota. Eu incerc sa conving motociclistii mai nervosi sa incerce macar odata sa intre pe un circuit de viteza. O sa realizeze ca pana atunci nu au simtit mai nimic din ce le poate oferii o motocicleta de viteza. Pe langa asta eu am cazut de peste 30 ori si inca sunt intr-o bucata. Pe strada o singura cazatura la vitezele de pe circuit punea punct mersului pe motor, poate si mai rau…

In mentalitatea motociclistilor care participa la concursuri cred ca le-am aratat ca pilotul conteaza mai mult decat motocicleta, iar tuningul nu ajuta cand esti incepator. Am mers primii ani cu motocicleta Suzuki in stare foarte apropiata de una stock.

Rosbk: care este tinta ta pentru 2011? dar 2012?

I.M.: vreau sa imi mentin pozitia de lider in cele 2 campionate si sa ajung la un nivel de pilotaj mai ridicat. Problema mea este ca de la nivelul la care sunt partea financiara conteaza foarte mult, iar noi deocamdata abia avem asigurat o parte din bugetul de participare. Fara BGS Motorsport bugetul era mult mai mic si tin sa ii multumesc team managerului nostru pentru eforturile pe care le face sa acoperim cheltuielile competitionale. As vrea si anul asta sa mai merg la anduranta dar nu stiu daca va mai fi posibil.

In 2012 as vrea sa particip la toate etapele Campionatului Mondial de Anduranta cu o echipa mai bine cotata decat cea la care am mers pana acum si neaparat pe anvelope Dunlop.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu